رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز با بیان اینکه امروزه ایران در حوزه تشخیص و درمان بیماری های صرع از کشورهای مطرح دنیا است، اظهار کرد: با وجود اساتید با تجربه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این ادعا وجود دارد که با تشخیص به موقع، ضمن کاهش زمان مانیتورینگ بیماران مبتلا به تشنج، هزینه های اقتصادی درمان نیز به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.
کد خبر: ۹۲۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 27 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکترعلی اکبر اسدی پویا استاد گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان پژوهشگر برگزیده در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور انتخاب شد و توسط معاون اول رییس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت که به همین بهانه روابط عمومی دانشگاه با وی گفت و گویی را انجام داد.

او با بیان اینکه امروزه ایران در حوزه تشخیص و درمان بیماری های صرع از کشورهای مطرح دنیا است، اظهار کرد: با وجود اساتید با تجربه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این ادعا وجود دارد که با تشخیص به موقع، ضمن کاهش زمان مانیتورینگ بیماران مبتلا به تشنج، هزینه های اقتصادی درمان نیز به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.

او ضمن اشاره به ساخت نرم افزار تشخیص تشنج در بیماری صرع بر اساس هوش مصنوعی که ایده اولیه آن در بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز ارائه شده است، افزود: این طرح در مجامع بین المللی اجرایی شده و پزشکان می توانند برای تشخیص و درمان به موقع صرع اقدام کنند که این امر مهم یکی از افتخارات جامعه پزشکی ما محسوب می شود.

رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز گفت: ایران در حوزه تشخیص بیماری صرع امروزه در عرصه بین المللی جایگاه مهمی دارد و در حال حاضر رقابت جدی بین پزشکان ما، آمریکایی ها و اروپایی ها در عرصه تشخیص و درمان این بیماری وجود دارد.

اسدی پویا با اشاره به سابقه فعالیت بخش تشنج بیمارستان نمازی شیراز، گفت: از ۱۱ سال گذشته تاکنون، این بخش با برخورداری از تیم مجرب اساتید مختلف جراحی صرع و داخلی مغز و اعصاب و روانپزشکی، به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی جنوب کشور، شناخته شده و مطابق با تمام استاندارهای علمی دنیا و با کمترین هزینه، تشخیص، درمان و جراحی های موفقیت آمیزی را انجام می دهد.

رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی مهمترین روش تشخیص این بیماری را تهیه نوار مغز کامپیوتری عنوان کرد و افزود: به دلیل فعالیت های بیمارستان نمازی در این زمینه، تعداد زیادی از بیماران مبتلا به صرع و تشنج عصبی به این مرکز مراجعه می کنند که پژوهش های متعددی بر روی آنها صورت می گیرد.

اسدی پویا یادآور شد: به دلیل تحقیقات متعددی که در این زمینه انجام شده و تلاش پزشکان شیرازی، امروزه نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نماینده ایران، ‌جزو برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و به لحاظ تعداد انتشارات در زمینه تشنج عصبی، در رتبه هفتم دنیا قرار داریم.

او رتبه ایران از لحاظ انتشارات را نیز بعد از کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا اعلام کرد.

این پژوهشگر برترکشوری اعلام کرد: استان فارس با جمعیت بیش از پنج میلیون نفری حدود ۴۵ هزار بیمار مبتلا به صرع دارد که این بیماران با بهره‌ گیری از خدمات درمانی و جراحی در بیمارستان نمازی شیراز احتمال بهبودی دارند، در این زمینه رقابت تنگاتنگی بین متخصصان در شیراز با مراکز درمانی آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

اسدی پویا با مقایسه آمار‌های جراحی صرع بیمارستان نمازی و مراکز درمانی آمریکا، گفت: تیم بخش تشنج این بیمارستان با وجود تمام مشکلات، پارسال حدود ۹۰ مورد جراحی صرع را انجام داد، در حالی که در مراکز بزرگ درمانی آمریکا و اروپا سالانه ۴۰ مورد جراحی گزارش می ‌شود.

دکتر علی اکبر اسدی پویا فلوشیپ فوق تخصص صرع و نوار مغز از دانشگاه توماس جفرسون آمریکا، نفر اول در قاره آسیا در زمینه تشنج، با ۲۱۳ مقالات بین المللی (اسکوپوس)، انتشار ۱۱ عدد کتاب، ۲۱۰ عدد مقاله در پابمد با ساخت نرم افزار تجویز صحیح دارو در بیماری صرع و طراحی نرم افزار تشخیص تشنج در بیماری صرع بر اساس هوش مصنوعی، به عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور انتخاب شد.

برچسب ها: رقابت علمی ، پزشکی ، فارس ، صرع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار